Pengejar

Monday 31 December 2012

Tahun Baru.


Assalamualaikum hamba-hamba sekalian! Maka bermulalah tahun baru 2013. Pada 31 December, kite happy sangat. Sebab dapat something. Apa kite dapat tu biarlah aku dan tuhan sahaja yang tahu. Tapi sirius gembira. Tak sangka tau. Terlompat-lompat seketika. Then dapat jumpa kengkawan St Michael before nak terbang ke Miri.

2012 dah habis. Banyak kenangan manis. Kenangan pahit. Pertemuan dan perpisahan. Tadi kuliah Maghrib ada buka kitab nazif alqulub. Makna dia penerang hati. Yelah, umur semakin meningkat. Hati pon harus dicuci dan dibersihkan. Diceritakan pasal Syahadah. New year, apa kata kita perbaharui syahadah kita. Tajdid niat kita. Mantapkan iman kita. Semoga kita sentiasa di bawah payung rahmat Yang maha-Esa.

Mengikut tarikh Hijrah, dah bulan Safar dah. Bulan yang ke dua dalam Kalender Islam. Nampak tak kita lagi maju sebenarnya dari orang lain? Tapi sayang, negara kita tak ikut betul-betul kalender Hijrah malahan lebih mengutamakan kalendar Masihi. Nama sahaja negara Islam, hukum Islam pon tak terlaksana. Ye dak? Cuba bayangkan kalau kita ikut kalender hijrah, mesti banyak peristiwa-peristiwa yang Rasulullah (selawat dan salam ke atas mu ya rasul Allah) dan sahabat lalui kita boleh kenang. Mesti lagi membara rasa jihad kat hati ni kan? Ok lah, takmo pot pet banyak-banyak.

Teruskan berjuang wahai mujahid mujahidah di luar sana. Banyak ganjaran untuk kita di syurga nanti.
Assalamualaikum.

Haaaaaaapppyyy sebab dapat hadiah new year! Kih3

No comments:

Post a Comment